Obrazovne programe umjetničkog obrazovanja realiziraju:
- Likovne škole
- Glazbene škole
- Plesne škole
1. Likovne škole
Likovne škole pohađaju učenici s izraženim sposobnostima za likovno izražavanje.
Tijekom školovanja učenici odabiru stručna područja ovisno o sklonostima i željama.
Likovno obrazovanje izvodi se prema umjetničkom kurikulumu u četverogodišnjem trajanju.
Učenici upisani u srednje umjetničke škole, koje izvode programe likovne umjetnosti, svoje obrazovanje završavaju izradom i obranom završnog rada, a mogu polagati i ispite državne mature ukoliko žele nastaviti obrazovanje na visokoškolskim ustanovama.
Zanimanja koja se mogu steći u likovnim školama:
- Dizajner unutrašnje arhitekture
- Aranžersko-scenografski dizajner
- Dizajner metala
- Grafički dizajner
- Dizajner tekstila
- Dizajner keramike
- Fotografski dizajner
- Kiparski dizajner
- Slikarski dizajner
- Industrijski dizajner
- Dizajner odjeće
- Web dizajner
- Modni stilist
2. Glazbene škole
Glazbene škole pohađaju učenici s izraženim sposobnostima za glazbeno izražavanje. Cilj glazbenog odgojno-obrazovnog sustava je pomoću odgoja i obrazovanja profesionalnih glazbenika različitih profila i zanimanja obogaćivati društvo glazbenom umjetnošću.
Zadaci glazbenih škola su:
- omogućiti stjecanje glazbenih vještina kao i cjelovit glazbeni razvoj
- promicati glazbu putem javne djelatnosti
- unapređivati glazbenu kulturu u sredini u kojoj škola djeluje.
Glazbeno obrazovanje izvodi se prema glazbenom kurikulumu u četverogodišnjem trajanju.
Učenici upisani u srednje glazbene škole imaju posebnu mogućnost: mogu pohađati samo glazbenu školu za zanimanje glazbenika ili mogu paralelno pohađati još jednu srednju školu. Ukoliko učenik pohađa samo srednju glazbenu školu, svoje obrazovanje završava izradom i obranom završnog rada, a može polagati i ispite državne mature ukoliko želi nastaviti obrazovanje na visokoškolskim ustanovama.
Najveći broj učenika usporedno pohađa glazbenu školu i gimnaziju.
Tijekom školovanja učenici mogu steći sljedeća zanimanja:
- Glazbenik instrumentalist
- Glazbenik pjevač
- Glazbenik teorijski smjer
- Graditelj i restaurator glazbala
3. Plesne škole
Plesne škole pohađaju učenici s izraženim sposobnostima za plesno izražavanje. Plesno obrazovanje je umjetnički odgojno-obrazovni proces koji objedinjuje tjelesne, emotivne i intelektualne sposobnosti učenika. Tijekom školovanja razvija se umjetnička osobnost s razvijenim sposobnostima izražavanja pokretom.
Cilj obrazovanja u srednjoj plesnoj školi je osposobiti tijelo kao instrument plesnog izražavanja što podrazumijeva razvoj motoričkih, afektivnih i kognitivnih sposobnosti učenika.
Plesno obrazovanje izvodi se prema plesnom kurikulumu u četverogodišnjem trajanju.
Učenici upisani u srednje plesne škole imaju posebnu mogućnost: mogu pohađati samo plesnu školu za zanimanje plesač ili mogu paralelno pohađati još jednu srednju školu. Ukoliko učenik pohađa samo srednju plesnu školu, svoje obrazovanje završava izradom i obranom završnog rada, a može polagati i ispite državne mature ukoliko želi nastaviti obrazovanje na visokoškolskim ustanovama.
Najveći broj učenika usporedno pohađa plesnu školu i gimnaziju.
Tijekom školovanja učenici mogu steći sljedeća zanimanja:
- Plesač suvremenog plesa
- Plesač edukacijskog smjera
- Scenski plesač
- Plesač klasičnog baleta
- Plesač narodnih plesova